A rezsicsökkentés hatása a társasházakban

Van olyan lakóközösség, ahol több százezer forintot spóroltak tavaly a rezsicsökkentésnek köszönhetően. Hétvégéig minden társasházban élőt tájékoztatni kellett arról, hogy mennyivel csökkent a ház rezsiköltsége az elmúlt hónapokban. Azt, hogy megfelelően értesítették-e a lakókat, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi.

A lakossági bejelentéseket a területi kormányhivatalokban működő fogyasztóvédelmi felügyelőségek fogadják. Ha a panaszt jogosnak találják, akkor megteszik a szükséges intézkedéseket.

Egészségügyi szűrővizsgálatra hívták? Pedig lehet, hogy termékbemutató!

Kedvező áron eljuthatunk országunk szép helyeire, részt vehetünk programokon és még ajándékot is kapunk. Így (is) csalogatnak a termékbemutatók, ahol azonban könnyen „csapdába” eshetünk. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője, dr. Lipták Gergely a termékbemutatók veszélyeiről, a témakörrel kapcsolatos jogszabályi változásokról, a főbb tudnivalókról nyilatkozott a napokban a szoljon.hu szerkesztőségének.

Törvényszék: Jogszerű fiatalkorúval ellenőrizni a trafikot

Az eladónak kötelessége meggyőződni arról, hogy a dohányt vásárló nem fiatalkorú-e, a hatóságnak pedig nem kötelező igazolnia a 18 évesnél fiatalabb próbavásárló megbízólevelét - erről tájékoztatta a Zalaegerszegi Törvényszék szóvivője egy jogerős ítélet nyomán kedden az MTI-t.

Érdemes odafigyelni, előfordulhat, hogy évek óta nem hiteles mérőóra alapján számláz a szolgáltató!

A földgázszektor fogyasztóvédelmi szempontból különösen érzékeny ágazatnak tekinthető, mivel ezen szolgáltatási terület közvetve vagy közvetlenül a legtöbb magyarországi háztartást érinti. A beérkező nagyszámú fogyasztói panaszra tekintettel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a közelmúltban e területen a gázmérők hitelesítési cseréjét érintő ellenőrzéseket folytatott le.

A lakossági panaszok nagy része mögött a szolgáltatói tájékoztatás hiányosságai állnak 2.

Mindenki előtt ismert, hogy a legfontosabb kormányzati célkitűzések közül kiemelkedő szándék a lakossági terhek, a havi kiadások, ezen belül a rezsi jelentős mértékű csökkentése, ezzel az emberek életminőségének javítása.

A lakossági panaszok nagy része mögött a szolgáltatói tájékoztatás hiányosságai állnak

Mindenki előtt ismert, hogy a legfontosabb kormányzati célkitűzések közül kiemelkedő szándék a lakossági terhek, a havi kiadások, ezen belül a rezsi jelentős mértékű csökkentése, ezzel az emberek életminőségének javítása.

Fogyasztói csoporttól nem kaphat hitelt!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nemrégiben lehetőséget kapott arra, hogy blogbejegyzések formájában is szóljon a fogyasztókhoz. A Magyar Nemzet Online hasábjain minden héten megjelennek közérdeklődésre számot tartó cikkeink, melynek egyikére szeretnénk az alábbiakban felhívni a figyelmet.

A rezsicsökkentésről II

Korábbi cikkünkben áttekintettük a Csongrád megyében domináns energiaszolgáltató számlázását érintő kérdéseket a 2013 évi rezsicsökkentéssel kapcsolatosan. Jelen alkalommal a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének szakértő munkatársa a távhő- és gázenergia szolgáltatóra vonatkozó fontosabb témaköröket fejti ki a rezsicsökkentés hatásaival kapcsolatban.

I. Távhőszolgáltatás:

A rezsicsökkentésről I

A Kormány 2013. január 1-jétől hatályos intézkedései nyomán átlagosan 10%-os árcsökkentést hajtottak végre a villamos energia-, gáz- és távhőszolgáltatók. Az árcsökkentés a lakossági fogyasztókat érintette, akik, mint fogyasztók elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy az árváltozás milyen módon jelenik meg számláikban.

Meghívó!

A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tisztelettel meghívja Önt „Mire Figyel a hatóság?” című tájékoztató rendezvénysorozatának soron következő tájékoztató előadására 2013. március 27-én, 10 órára (helyszín: HKIK központ 3300 Eger Faiskola u. 15.), amelyen a Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség tájékoztató előadásában Dr. Lubai-Bernáth Luca, a Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője tart előadást.

Tartalom átvétel

Navigáció

A honlap létrehozását, működését a Szociális és Munkaügyi Minisztérium támogatja (FV-II-07).

Belépés

Fogyasztóvédelmi információs Irodák Heves megyében

Eger, Civil Szolgáltató Központ
3300 Eger, Bajcsy-Zs. út 9.
hétfőtől-csütörtökig: 9-12 óráig
keddtől-szerdáig: 13-16 óráig
Telefon: 06-36-517-295.
Email: nyesz-eger@freemail.hu

Gyöngyös, Polgármesteri Hivatal
3200 Gyöngyös, Fő tér 13.
Szerdán, Csütörtökön 9-12 óráig
Telefon: 06-37-510-300, 476 mellék

Hatvan, Grassalkovich Művelődési Ház
3000 Hatvan, Kossuth tér 24.
Hétfőn, Szerdán 9-12 óráig
Telefon: 06-37-342-383.

Pétervására, Polgármesteri Hivatal
3250 Pétervására,
Szabadság tér 1.
Szerdán 9-12 óráig
Telefon: 06-36-568-036.

Füzesabony, Nyugdíjas Klub
3390 Füzesabony,
Hunyadi J. út
Hétfőn 8-12 óráig

Heves, Polgármesteri Hivatal
3360 Heves, Erzsébet tér 2.
Pénteken 8-12 óráig
Telefon: 06-36-546-100.

Békéltető Testület címe
/Heves megyében/
Heves Megyei Békéltető Testület
Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
3300 Eger Faiskola út 15.