Ön tudja-e, hogy változtak az üzleten kívül kötött szerződések, az online vásárlások szabályai?

Dr. Barcsa Lajos, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője a Debrecen Televízió Esti Közelkép című műsorában a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatályba lépésével kapcsolatos változásokra hívta fel a figyelmet.

Mit is jelent az elállási jog internetes vásárlás esetén?

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

A nemzetgazdasági miniszter 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelete a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolg

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről
szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint
a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § s) és w) pontjában
meghatározott feladatkörömben eljárva, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és

Fogyasztói szemmel: mi változik júniustól, ha online rendelünk?

Az új hatályba lépő rendelet alapvetően változtat mind a távollévők között szerződések – ilyenek például az online rendelések -, mind az üzlethelyiségen kívül fogyasztóval kötött szerződések – termékbemutatók - szabályain. A most hatályban lévő kormányrendeletek ezzel egy időben érvényüket vesztik június 13-tól.

A rezsicsökkentés hatása a társasházakban

Van olyan lakóközösség, ahol több százezer forintot spóroltak tavaly a rezsicsökkentésnek köszönhetően. Hétvégéig minden társasházban élőt tájékoztatni kellett arról, hogy mennyivel csökkent a ház rezsiköltsége az elmúlt hónapokban. Azt, hogy megfelelően értesítették-e a lakókat, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi.

A lakossági bejelentéseket a területi kormányhivatalokban működő fogyasztóvédelmi felügyelőségek fogadják. Ha a panaszt jogosnak találják, akkor megteszik a szükséges intézkedéseket.

Egészségügyi szűrővizsgálatra hívták? Pedig lehet, hogy termékbemutató!

Kedvező áron eljuthatunk országunk szép helyeire, részt vehetünk programokon és még ajándékot is kapunk. Így (is) csalogatnak a termékbemutatók, ahol azonban könnyen „csapdába” eshetünk. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője, dr. Lipták Gergely a termékbemutatók veszélyeiről, a témakörrel kapcsolatos jogszabályi változásokról, a főbb tudnivalókról nyilatkozott a napokban a szoljon.hu szerkesztőségének.

Törvényszék: Jogszerű fiatalkorúval ellenőrizni a trafikot

Az eladónak kötelessége meggyőződni arról, hogy a dohányt vásárló nem fiatalkorú-e, a hatóságnak pedig nem kötelező igazolnia a 18 évesnél fiatalabb próbavásárló megbízólevelét - erről tájékoztatta a Zalaegerszegi Törvényszék szóvivője egy jogerős ítélet nyomán kedden az MTI-t.

Érdemes odafigyelni, előfordulhat, hogy évek óta nem hiteles mérőóra alapján számláz a szolgáltató!

A földgázszektor fogyasztóvédelmi szempontból különösen érzékeny ágazatnak tekinthető, mivel ezen szolgáltatási terület közvetve vagy közvetlenül a legtöbb magyarországi háztartást érinti. A beérkező nagyszámú fogyasztói panaszra tekintettel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a közelmúltban e területen a gázmérők hitelesítési cseréjét érintő ellenőrzéseket folytatott le.

A lakossági panaszok nagy része mögött a szolgáltatói tájékoztatás hiányosságai állnak 2.

Mindenki előtt ismert, hogy a legfontosabb kormányzati célkitűzések közül kiemelkedő szándék a lakossági terhek, a havi kiadások, ezen belül a rezsi jelentős mértékű csökkentése, ezzel az emberek életminőségének javítása.

A lakossági panaszok nagy része mögött a szolgáltatói tájékoztatás hiányosságai állnak

Mindenki előtt ismert, hogy a legfontosabb kormányzati célkitűzések közül kiemelkedő szándék a lakossági terhek, a havi kiadások, ezen belül a rezsi jelentős mértékű csökkentése, ezzel az emberek életminőségének javítása.

Tartalom átvétel

Navigáció

A honlap létrehozását, működését a Szociális és Munkaügyi Minisztérium támogatja (FV-II-07).

Belépés

Fogyasztóvédelmi információs Irodák Heves megyében

Eger, Civil Szolgáltató Központ
3300 Eger, Bajcsy-Zs. út 9.
hétfőtől-csütörtökig: 9-12 óráig
keddtől-szerdáig: 13-16 óráig
Telefon: 06-36-517-295.
Email: nyesz-eger@freemail.hu

Gyöngyös, Polgármesteri Hivatal
3200 Gyöngyös, Fő tér 13.
Szerdán, Csütörtökön 9-12 óráig
Telefon: 06-37-510-300, 476 mellék

Hatvan, Grassalkovich Művelődési Ház
3000 Hatvan, Kossuth tér 24.
Hétfőn, Szerdán 9-12 óráig
Telefon: 06-37-342-383.

Pétervására, Polgármesteri Hivatal
3250 Pétervására,
Szabadság tér 1.
Szerdán 9-12 óráig
Telefon: 06-36-568-036.

Füzesabony, Nyugdíjas Klub
3390 Füzesabony,
Hunyadi J. út
Hétfőn 8-12 óráig

Heves, Polgármesteri Hivatal
3360 Heves, Erzsébet tér 2.
Pénteken 8-12 óráig
Telefon: 06-36-546-100.

Békéltető Testület címe
/Heves megyében/
Heves Megyei Békéltető Testület
Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
3300 Eger Faiskola út 15.